Referat fra bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. |
2015-11-30 |
Dagsorden
Deltagere:
Anna, Anders, Bentha, Gitte, Per, Steen, Thomas
Gæster:
AAB Kontaktperson Bendt Nielsen + VM Michael Jacobsen
Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45
Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal
Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Bentha og Per. |
Afbud fra Michael Jacobsen.
|
|
Aktioner: Hvem, hvornår?
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2015-10-26
|
Godkendt.
|
2. Formanden orienterer:
|
|
a. Formel præsentation af bestyrelsesmedlem Bendt Nielsen,
ny kontaktperson for afdeling 25, Klostervangen.
|
Bendt er vores nye kontaktperson fra hovedbestyrelsen og kommer fra afd. 16, Vorrevangen. Han følger automatisk vores mailkorrespondance med AAB. Alle i bestyrelsen kan henvende sig til ham, hvis der er behov for det.
|
b. Byggesag.
- Nyhedsbrev udsendt: Ikke meget nyt, ikke meget indhold!
- Byggekredit fra AAB Dispositionsfond på 5 mio.
-Fra "3 værelses" til "1 værelses" v./ Thomas.
|
Intet nyt, men i næste uge et tlf. møde mellem Landsbyggefonden og AAB.
Vi har fået et rentefrit lån på 5 mill. kr til betonrenovering fra AAB.
Energi & miljøgruppen har skrevet"fra 3 værelses til 1 værelses" , som bestyrelsen tilslutter sig. Vi sender det til AAB: Tollaksen, Carsten Kjær, Dan Christensen. Evt. senere til Peter Kragballe fra "Beboernyt".
|
c. Gensidig orientering v./ bestyrelsen og Varmemester Michael Jacobsen
|
Vi aftaler nyt møde med Michael før jul.
|
d. Status på ladestandere:
AAB ladeudvalg foreslår A25 som "pilotafdeling":
- Finansiering som erhvervslejemål (ren brugerbetaling)
- Vækstmuligheder: Udlejning efter tilbagebetaling,
- Bestemmelser for lejemål skal klarlægges.
|
Klostervangen pilotprojekt. 4 standere i første omgang. senere 4 mere. 126.000 i grundetablering plus 5000 pr. stander. Erhvervslejemål. Afdelingen lægger ud for etableringen, men uden huslejeforhøjelse, da der bliver fuld brugerbetaling. Vi kan etablere anlægget med en lavere brugerbetaling end de kommunale ude i byen.
|
e. Hvordan skal vi afholde afd. møde 2016? (Punkt fra sidste møde)
|
Skal vi bruge formen fra de sidste 3 år eller bruge en gammel velkendt model. Forskellige holdninger i bestyrelsen. Punktet skal behandles og der skal tages beslutning på næste bestyrelsesmøde. Vi laver beboerafstemning om emnet. Hvem laver undersøgelsen? Steen og Anna laver forslag, som bestyrelsen godkender før jul.
|
f. Repræsentantskabsmødet 2015-11-26
|
Den nye formand for AAB`s hovedbestyrelse havde en god debut. Let, grundigt, imødekommende og muntert. |
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha.
|
Vaskeanvisninger til beboerne udsendes snart.
|
b. Økonomi v./ Anna
- Status på budget,
- Juelgaver?
|
Vi har fået ca. 68.000 kr. ind fra "Park Zone" i år.
beboeraktiviteter: Der er penge til investeringer.
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per
|
Det kører fint, teknisk og administrativt. |
d. Nøgler til beboeraktiviteter(Punkt fra sidst). v./ Steen.
|
Fitnessrum: Steen bestiller 50 nøgler til rummet. Steen laver opslag om pris og hvor man får sin nye nøgle.
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.
|
Senest 15. dec. ska derl udsendes oplysning om nye nøgler og nye parkeringskort. |
a. Den personlige AAB-konto for folkevalgte:
- Udbredelse af info jf. "Til..." og "Cc..." principperne,
- Mødeindkaldelser fremadrettet til A250x
|
Henrik Meyer fra AAB kan hjælpe bestyrelsesmedlemmer med intra og mailsystemet.
|
b. Ny erindringsliste. Forslag er udsendt til bestyrelsen på mail. (Thomas).
|
Bliver udsendt til beboerne i løbet af december.
|
5. Indkomne skrivelser og forslag.
|
|
a. Fra AAB |
Køreplan for, hvornår der kommer regnskab ud for 2015.
|
b. Øvrige
- Petangklubbens ansøgning om støtte til julefrokost 2015
(Papirbrev fra Per Sørensen af 19 NOV)
- Ansøgning om ro-maskine til motionsrummet v./ Bentha og Steen |
Vi bevilger 2000 kr. til petangklubben og 3000 kr. til pensionistklubben.
Vi bevilger op til 10.000 kr. til en romaskine. Steen undersøger markedet og kommer tilbage med indstilling til bestyrelsen om, hvilken model, vi skal have.
|
6. Indkomne klager.
|
|
a. Klage over MA
|
En orienteringssag til bestyrelsen.
|
7. Kontortid, mandag 2015-12-07, kl. 18.30 - 19.30,
varetages af bestyrelsesmedlemmerne
|
Anders, Per, Gitte og Steen
|
8. Eventuelt.
|
Thomas og Anders kommer ikke til best. møde i januar.
|
|
Referatet udfærdiges af Thomas |
|
Sidst opdateret 30. november 2015, kl. 23:54
af Anders T. Nielsen
|