Referat fra bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. |
2021-03-29 |
Dagsorden
Deltagere:
Per, Bentha, Lene, Irene, Alex, Steen, Jørn
Gæster:
...
Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45
Sted: Billardlokalet Langelandsgade kælderen
Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Steen |
|
|
Aktioner: Hvem, hvornår?
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2021-02-22
|
Godkendt uden kommentarer
|
2. Formanden orienterer:
|
|
A. Afdelingsmøde. Dato 15/6-2021 v Per
- Hvem bestiller lokale, Scandic i Østergade? og kaffe plus brød?
- Per melder bestyrelsesmedlemmerne til afdelingsmødet
- Transport: Taxabonner? eller andet?
- Stemmesedler?
- Beboerliste?
|
Lene bestiller lokale på Hotel Scandic, Østergade, 8000 Århus c
- Per tilmelder alle bestyrelsesmedlemmer
- Bentha sørger for taxabonner, stemmesedler og beboerliste
|
B. Ophængning af gardiner/persienner ved nye altanlukninger v Per Discount Gardiner kan lave ophæng i altanloftet til både rullegardiner og persienner - Lene
|
B. JB vil komme med et tilbud om gardinophæng - vi afventer Discount Gardiner har tilbudt 20% rabat til Klostervangens beboere ved ordre på ophæng af gardiner, lameller, rullegardiner i loft. De kan ligeledes også ophænge "ophæng" til folk gamle gardiner til en pris på 500,00 kr pr påbegyndt time.
|
C. Svar fra jurist angående huslejereduktion til skadesramte beboere v Per
|
C. Per har ikke haft tid til at sende et brev. Vi afventer
|
D. Svar fra beboerkoordinatorerne ang takt og tone overfor Klostervangens beboere v Per
|
D. Der arbejdes på sagen.
|
E. Svar fra Morten Strunge ang de mange vandskader og hvordan disse undgåes i fremtiden v Per
|
E. Afventer svar fra MS
|
F. Portene i Glashuset: Status v Per
G. Status på legepladsen plus sikkerheden ved boldbanen- vildt flyvende bolde v Per/Bentha
H. Ændring af storskraldrummet i Gg ved at fjerne taget samt et ønske om at lave et stor skralde rum oppe ved p pladsen foran LL gade blokken. Dette vil gør tømning af rummet lettere og derved brug af færre arbejdstimer v Bentha/Per
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.
|
- F. Afventer svar om portåbning og overvågning ved glashuset fra Hans Nygård - Inviteres med på næste bestyrelses møde
- G. Tages op med DB ved næste bestyrelsesmøde
- Der står cykler langs hegnet ved legepladsen ved basketballbanen - Benta tager sig en snak med Danny M om opsætning af skilte med "cykler forbudt" på hegnsiden på basketballbane-siden, da der er risiko for, at diise kan vælte over børn.
- H. Per kontakter DB mhp på en løsning
- Der er forslag fra Visti om et storskraldrum i Llgade. Bastyrelsen beslutter sig.
|
A. Beboerhus v./ Bentha
- Opfølgning og status på beboerhuset - Bentha/Irene
- Køb af møbler versus opsætning af ens spotlights i loftet v Bentha
|
- A.
- Mødes tirsdag den 13/4 kl 18 til møbelgennemgang i beboerhuset.
- Per rykker Danny mhp overslag på spotlights
|
B. Økonomi v./ Per
- Forklaring på, at udgiften til Fasterlavnsboller og godteposer løb op i ca 4.000kr, når der kun var ganske få tilmeldte v Bentha/Lene
- Påskeæg til beboerne? Har Per og Alex gang i noget? og hvorfor er bestyrelsen ikke indblandet - Bestyrelsen skal indblandes , når det drejer sig om økonomi v Bentha/Lene
|
- Gennemgang af regnskab og godkendelse
- Ikke noget planlagt pga travlhed
|
C. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per: Ingen udlejning rt coronarestrktionerne
|
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.
|
|
A. Status på den nye hjemmeside http://2020klostervangen.dk |
Afventer rt coronarestriktioner
|
B. |
|
5. Indkomne skrivelser og forslag.
|
|
A. Fra AAB
- Der mangler p-pladser trods projektet har lavet en midlertidig p-plads på fodboldbanen. Kan vi gøre noget? v Lene
|
-A
- Per kontakter projektet mhp på en ekstra række p-pladser
- Når Vuggestuen lukker ned pga udflytning rt projektets gavlarbejde den 1/6-21, bliver der 3 p-pladser frigjort. Dem kan vi godt bruge i Ll gade. Per skriver til projektet
|
B. rengøringen af opgangene, der mangler stadig sedler om hvornår de kommer og hvad der udføres
C. indkøb af nye tavler til opgangen så det ser lidt pænt ud
.
Indkomne skrivelser og forslag fra øvrige:
A. Ansøgning om 1000 kr til E og M gruppen til beplantning, såning og indkøb til højbede ( Mail fra Thomas Kjærgaard den 28/3-21)
B. Brev fra Irene D ang. indgangspartier, rengøring, maling af radiatorerne. at være opgangsfrivillig, gårdmændenes arbejdsopgaver
|
- B. ! gang pr uge rengøres elevator og indgangsparti og 1 gang pr mdr rengøres hele opgangen.
- C. Bestyrelsen vil gerne have nye tavler
- A. Bevilliget
Klostervangen ligger i byggerod, og vi må nok affinde os med at rengøringen er af dårligere standard i endnu en periode. Bestyrelsen er ikke stemt for en "frivillig arbejdsgruppe", da der kan opstå uoverensstemmelse. Vi er mere stemte for, at servicecenteret lavet en årlig opgangsgennemgang, hvor skader udbedres . Hvad angår servicearbejdernes arbejdsgange angår dette ikke bestyrelsen, så vil Irene vide mere, må hun spørge på servicecenteret- Per svarer på brevet
Bestyrelsen vil dog tage problemet "fjernelse af folks glemte møbler oa foran opgangene" op med JB på et bestyrelsesmøde, hvor JB et til stede
|
6. Kontortid, mandag 2021-04-05, kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne, Billardrummet
|
- 5/4-21: LUKKET PGA PÅSKE
|
7. Eventuelt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Referatet udfærdiges af Lene |
|
[ INDSÆT SKABELONEN
"SIDST REDIGERET..." ]
|