Referat fra bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. 2024-01-29

Dagsorden

Deltagere:
Alex, Bentha, Lene, Per, Karen, Jytte, Jesper

Gæster:

 suppleant Steen

Afbud: Conny, Jacob, Danny
...

Tid: ca. 18.30 - ca. 22.00

Sted: Bestyrelseslokalet, Beboerhuset, Langelandsgade 52A

Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Alle
 

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 Punkter til Danny: 

 Disse 10 pkt sendes til Danny, og han svarer pr mail

Status på:

1. Fliser rundt om bom ved stien fra Gg til Falstersgade

2. Cykelskur ved spritruten

 

3. Optegning til storskrald i Llg 

 

 

 

 

4. Område ved Grønnegadeblokkens gavl 

 

5. Buske ved stien fra Llg-blokken ned til legepladsen   

6. Ændring af køkkenborde og ny opvasker i beboerhuset

 

 

7. Genbrugsplads/ byttecentral 

8. Udendøres belysning rundt omkring i klostervangen status.

9. indkøb af bord og stole til beboerhuset.

10. godkendelse af forslag omkring opsætning af fiber net i alle lejemål som åbner døren. husk at håndværkerne skal respektere beboerne og deres lejemål, deriblandt slut rengøring.

 Aktioner: Hvem, hvornår?

 

 

 

 

1. Afventer status fra danny

2. Afventer status.

3. Diskussion for og imod et storskraldsområde i Llg. Et storskraldsområde vil det gøre det lettere for beboerne i Llg at komme af med storskrald, men det vil også se grimt og sjusket ud, da nogle beboere også vil bruge sådan et område til køkkenaffald. Bestyrelse ser dog gerne, at beboerne låner en "Ikeatrolley" af servicefolkene til at køre storskrald ned til genbrugspladsen eller alternativt beder servicefolkene om hjælp. Danny deltager i næste bestyrelsesmøde, hvor vi tager emnet med igen. Forslaget om Storskraldsplads i Llg skal med på afd. møde

4. Forslag om forskønnelse af området ved Gg-blokkens gavl kommer fra "Miljø og energi". Der skal sættes økonomi på til næste afd. møde.

5. Desuden skal stien fra cykelsti til indgang i Llg- blokken skal jævnes, så folk med rollatorer kan passere uden problemer

6. Afventer status fra Danny. Han søger tilbud. Opvaskemaskinen driller igen.  

 

7. Genbrugspladsen ved Gg blokkens gavl trænger til et løft. Afventer status fra Danny

8. Status ved hans og Danny

9. Et nyt beboerudvalg skal stå for indkøb af møbler til 1.sals udlejningsrum.

 

 

 

 

1. Godkendelse af referat fra møde 2023-12-04

 

- under punktet omkring waooo står der, at det er faldet til jorden, dette er ikke sandt, det bliver bare brugt en anden løsning med at bruge ledningen i opgangene.

 1. Godkendt med rettelse om, at Fibia alligevel vil stå for at trække fibernet gratis ind i alle Klostervangens lejligheder med fiberbox i el-skabet og et antennestik i stuen. Der er ingen bindingstvang. Beboerne kan frit vælge mellem udbydere fra Coaxkablerne, fibernet eller noget helt andet.

 

 

 

2. Formanden orienterer:

 

    a,  Evaluering af dialogmødet den 8/1-24

    - en lille snak omkring opfølgningen om Johan.

 a. Alle enige i, at der manglede en dagsorden. Uden den blev det en snak i øst og vest og forvirring om, hvad formålet med mødet var. Der blev svaret godt på spørgsmålene. Trods forvirringen endte mødet med, at "en evaluering af helhedsplanen" skal bruges fremadrettet, således, at man ikke ender i samme kaotiske renoveringer, som i Klostervangen

- 3 bestyrelsesmedlemmer har været til interwiev hos Johan, der står for at lave en evaluering af helhedsplanen. Der var forskellige opfattelser af Johans interwiev

    b. Fasterlavn den 11/2-2024. Hvad mangler vi?

 b. Indbydelser husstandsomdeles. Per køber fasterlavnsboller og tønder. Kaffe og kage skal måske indtages i rummet på 1.sal i beboerhuset, da beboerhusets festsal er udlejet den 11/2-2024

    c. Extra ordinært afdelings møde. Ændret til den 12/3-2024. Stemmesedler, taxaboner, dirigentmappe

 Thomas fra org. bestyrelsen bliver dirigent. Bentha sørger for stemmesedler, taxaboner og dirigentrmappe.

Mødet kan ikke rykkes frem, da der er en anden gruppe, der bruger konference-lokalet til kl 17.30 både den 12/3 og13/3-2024

d. Forslag om skiltning på el-lade pladserne. skal vi stille til forslag, at alle skal inddrages til el bil på næste beboermøde

        - skal der arbejdes videre med forslaget om el lade stander i glas huset?

 d. Indtil videre beholder vi de 2 gange 2 p-pladser til kun opladning af el.biler i henholdsvis Llg og Gg. Vi afventer skilte, der indikerer,         at p-pladserne kun kan bruges til opladning af el-biler. Parkering af benzin/diesel biler på disse pladser udløser parkeringsbøder.

-  Nej. Det er unødvendigt og alt for dyrt.

e. facade-vinduer status.

 e. Morten S. har rykket for svar. Afventer

3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.

 

    a. Grønne områder og rengøring v./ Bentha og Karen

a. M og E har indkaldt til beboermøde den 31/1-2024 mhp om der er interesse for beboerhaver. Afventer referat fra mødet.

- M og E har planer om at høre, om vores gartner Vivian har ideer til beplantninger i Klostervangens område.

    b. Økonomi v./ Per

- Skrivelse omkring brugen af konto 119 af bestyrelserne. Der kommer en anbefaling på, at man max bruger 3500kr pr bestyrelse medlem.

 

 

 

    - Der er ikke fundet noget mistænksomt i vores regnskab.

 

    . Under dette skal vi have lavet punkter med penge på til beboerhus og fitness rummet, så der er penge til dette.

    - Indkøb af lyd anlæg til billard.

    - Indkøb af tv til beboerhuset. 

    - Skal vi bytte projektoren ud i bestyrelse lokalet til en stor fladskærm?

 b. Økonomi

- Orienteret. Der bliver indført mere overvågning af bestyrelsernes forbrug af penge fra konto 119 200.

- Pensionist-gruppen, der kun er beregnet på pensionister (invalide. og førtidspensionister incl.) har en lukket økonomi med kontigent betaling og indtægter fra salg i genbrugen. Dette betyder, at de fortsætter med deres lukkede økonomi. 

 

- orienteret

 

- Til indretning af beboerhus og indkøb af nye motionsredskaber 

- Bevilliget

- Indkøb af Tv til beboerhus: Overlades til beboerhus-gruppen 

- Nej

 

 

    c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per

- AAB står nu for booking af festsal. Stuen. Booking af 1.sal skal også overgå til AAB

    - Optælling af bestik og service: ok. Mål: 

    - Status: Tina fortsætter med rengøringen. Er Tina er gået op i tid til 8 timer/uge?

    - En stor kalender, der viser de daglige aktiviteter. Hvem laver den?

    - Ordensregler for brug af beboerhuset. hvem laver? 

 

 c. Ok udlejning

- vi arbejder med sagen

 

 

- Der er henstillet til at Tina går op i tid

- Per indkalder alle, der har aktiviteter i beboerhuset til et møde. Der skal laves en fælles kalender, hvor alle aktiviteterne skal stå på. 

 

- Per og Lene laver ordensregler for brug af beboerhuset

4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.    

 
    a. skal vi høre Kenneth om det kan lade sig gør, om at smide alle vores dagsordner og referater over på AAB´s hjemme side?

 Ja

    b.

 

5. Indkomne skrivelser og forslag.

 

    a. Mail fra Allan Overgaard omkring udlejning af vuggestuen og parkeringens pladser.

 a. Per kontakter Allan mhp parkerings muligheder for husets ansatte på klostervangens p-pladser. De kan parkere biler i tidsrummet              7.30-16.

    b. 

        

 

6. Kontortid, mandag d. 5/2 2024 kl. 18.30 - 19.30 i beboerhuset

     Varetages af bestyrelsesmedlemmerne:    Bentha og Jytte

    

 

7. Eventuelt.

 

    a. Klage over huller og niveau forskelle på Llgs og Ggs parkeringspladser og tilkørsler: Per giver Danny besked

 

    b. Lyd i bestyrelsesrummet er dårlig. Der ses på lyddæmpende loft

    c. Reminder om, ar der skal købes lyddæmpende måtter til motionsrum

 

    d. Reminder om, at det gamle gæsteværelse skal males

    d. Elevator i LLg 56 klemmer folk. bentha opretter en opgave
 

Referatet udfærdiges af Lene

Last updated 05-03-2024 22:35:07