Dagsorden
Deltagere:
Alex, Bentha, Per, Jytte, Jesper, Karen, Lene
Gæster:
Danny..
Tid: ca. 18.30 - ca. 22.00
Sted: Bestyrelseslokalet, beboerhuset, Langelandsgade 52A
Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Steen |
|
Møde med Danny:
1. Fliser rundt om bom i Grønnegade
2. Ønske om at jævne stien fra cykelsti øverst i Grønnegade til indgang til Langelandsblokken på havesiden
3. Ønske om at ændre køkkenet i beboerhuset stuen, så det bliver mere brugervenlig. Hvor langt er vi? (tror vi dropper da da opvaskeren virker)
4. Genbrug/byttecentralen trænger til et løft. Og ønske om at lukke af ind til byttecentralen, så vi undgår overnattede gæster.
5. Status på den udvendige belysning i Klostervangen.
6. Storskraldsområde i Llg.
7. Cykelskur ved spritruten
8. Forskønnelse af gavlområde ved Gg-blokken: økonomi til afd.møde.
9. Vild natur med vilje. Meget begrænset tilslutning til beboerhaver, derfor
kunne vild natur med vilje være en mulighed? Kan gartner Vivian inddrages?
10. Hæk ved Langelandsgade. Er der indhentet tilbud?
11. Hækken ved nedkørsel til Llg´s parkeringsplads. Er beboerne orienteret om at klippe deres hæk?
12 Lys ved den lille trappe fra nedkørsel i Llg til p-plads
13. Udjævning af stien fra cykelsti til spritruten
14. Huller i asfalt rundt omkring Klostervangens tilkørsler og p-pladser
Mangler udfyldning af et hul ved port 1 i glashuset
15. indkøb af papir 90gram og toner til begge printere.
16. indkøb af kalender og opsætning af denne til beboerhuset.
|
Aktioner: Hvem, hvornår
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
1. Laves snart
2. Laves snart
3. Opvaskeren i stueetagens køkken er repareret, derfor "sparkes ændring af køkkenet" til hjørne.Giver en besparelse på 44.000kr, der kan bruges på nye møbler til 1.sals festlokale. Der sættes nye lamper i loftet, Stikket bag opvaskeren flyttes, emhætten efterses og repareres, hvis nødvendigt. Der indkøbes 4 dørstoppere til beboerhuset, da de ellers eksisterende dørstoppere er forsvundet.
4. Her og nu løsning: adgang fra genbrugspladsen til skuret lukkes med en plade. Forslag: Skuret nedlægges, da det er "faldefærdigt" og der etableres 2 p-pladser i stedet. Med på afdelings mødet.
5. Arbejdet er sat igang. Der kommer nye kabler ved Gg´s p-plads, haveside og gavl. Der er indhentet tilbud på nye lamper ved Llg´s p-plads og ved "spritruten"
6. Forslag: Der laves en genbrugsplads ved den gamle kompostbeholder på Llg´s p-plads. Skal der hegn omkring, kan det medføre huslejeforhøjelse. med på afdelingsmødet.
7. Kenneth overtager opgaven med at få et nyt cykelskur ved spritruten. per og Kenneth arbejder på sagen
8. Forslag: E og M stiller forslaget til afd. mødet, så vi kan få økonomi på.
9. Vivian må gerne inddrages i at planlægge "vild med vilje i klostervangen" E og M arbejder på sagen.
10. Forslag: Danny indhenter tilbud og sætter pris på, plus ser på hvad Vivians kan bidrage med. Med på afd. mødet.
11. Danny ser på problemet.
12. Der kommer en lampe op
13. Bliver lavet
14. De fleste huller er midlertidigt jævnet. Hullet ved Glashusets første port laves.
15. Danny køber ind
16. Per og Lene laver husorden og kalender
|
a. Ekstra ordinært afdelingsmøde den 12/3-2024 kl 17.00 i Beboerhuset.
Har vi styr på mødet: Indkaldelse ( E-boks + husstandsomdeling),
kontrol ved begge indgange? dirigent?, stemmesedler? Projektor?
stoleopstilling? mikrofon? sodavand/vand til mødet?
Hvem stiller stolene frem og hvem rydder op?
|
a.
1.Stole sættes op af Per, Alex, Jesper og evt flere frivillige beboere ved facebookopslag.
2.Kontrol af sygesikringskort ved Gg: Lene/Jytte og Llg: Alex/Jesper.
3.Per sørger for projektor, mikrofon.
4. Bentha sørger for stemmesedler.
5 Per spørger om dirigentrollen: Thomas eller Jørn. Sodavand: Per.
6. Gæster: Hans, Danny, helle og Julie fra AAB.
|
c. Pensionistklubben ønsker ikke mere stå for voksen-udflugten for beboerne
i Klostervangen. Hvem vil tage over?
|
c. Der bliver indkaldt til beboermøde, hvor der skal nedsættes et aktivitetsudvalg, der kan varetage alle aktiviteter i Klostervangen, så som Fasterlavn, udflugter for børnefamilier og voksne, julebanko, Eid-fest ol
|
d. Nedsættelse af 2 udvalg 1 til beboerhus og et til aktivitter.
|
d. Der indkaldes til beboermøde, hvor der skal oprettes 3 udvalg: Mødet bliver den15/4-2024 kl 18.00 i beboerhusets festsal
1. Aktivitetsudvalg, der tager sig af udflugter for børnefamilier og voksne, fasterlavn, julekomsammen, eid-fest ol
2. Beboerhus indretning, indkøb af møbler til 1. etages festlokale, vægudsmykning ol.
3. Drift vaf fitness og evt BKK rummet
|
b. Økonomi v./ Per
- omkring revisor rolle af Anita og Irene på konto 119 da alle kvitteringer kommer over i AAB findes det ikke nødvendig at have disse roller. men skal vi til bebeormødet fremlæg en fylds gørende udskift omkring kontoerne og hvad de bliver brugt til.
- indkøb af dymo ca. 1000kr
- mail omkring fælles spise gruppen og mobilepay ordningen.
- til fremtids budget: vil det være en ide at der sættes 20000kr til fitness og 40000kr til beboerhuset, så der er penge til at renovere og indkøb af ny dele til disse lokaler?
- Løbebånd i fitnessrum er gået i stykker
|
b. Regnskab 119 rundsendes sammen med indkaldelsen til afd. mødet
- Afventer svar fra Tina i regnskabsafdelingen, AAB, om hvordan vi forholder os til netop et lukket regnskab, i "Fællesspisning-gruppen", som lederne i fællesspisning netop har beskyldt bestyrelsen om at have kørende.
Eftersom Fællesspisning har beboerhusets lokaler og interiør til gratis disposition, skal der aflægges regnskab til bestyrelsen en gang årligt.
Dette gælder også Pensionist-gruppen, der ligeledes har en lukket økonomi
- Indkøb af dymo: Danny køber
- Orienteret
- Godkendt.
- Nyt løbebånd godkendt
|